De ce purtăm Adidasi? Povestea unui brand iconic în subculturi


Retraim istoria brandului emblematic Adidas în subculturile noastre

A fost odată ca niciodată…
Originile Adidas datează din 1924, când Adolf Dassler a fondat împreună cu fratele său Rudolf o companie de încălțăminte, Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Ideea a fost de a crea încălțăminte specifică pentru sport, care să ofere un confort maxim sportivilor și să-i protejeze de accidentări. La început au fost doar două benzi laterale și au plecat de la o necesitate pur funcțională: au servit la menținerea și susținerea structurii pantofului pe zona centrală a căptușelii dar au devenit și un semn distinctiv al companiei.

Ani de zile afacerea de familie a mers bine, dar izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial a dat naștere unei rivalități între cei doi frați care aveau idei foarte diferite despre cum să se relaționeze cu Reich-ul în curs de dezvoltare.: Adolf nu avea de gând să-și transforme fabrica de pantofi sport într-una de cizme de război pentru cei care, la scurt timp după aceea, ar fi călcat în picioare Europa și milioane de cadavre în drumul său spre cucerire.

Rudolf, în schimb, a simțit mirosul înțelegerii, reușind să devină unul din principalii furnizori de încălțăminte pentru noul mare imperiu german l-a atras și foarte mult. În 1947 fiecare și-a luat drumul, Rudolf a fondat noua companie RuDa (rebotată ulterior PUMA din cauza sunetului mai captivant) și Adolf a început istoria Adidas al cărui nume s-a născut din unirea poreclei și prenumelui său: Adi Dassler.

Odată înființată noua companie, Adi nu a mai putut folosi cele două dungi laterale. Soluția a fost să adăugați o a treia dungă în mijloc și să dați viață iconicului 3 dungi. Rudolf le-a luat pe amândouă și le-a împăturit în diagonală creând ceea ce a fost primul logo Puma. Chiar și orașul Herzogenaurach a fost împărțit în această problemă și a fost supranumit „orașul dealurilor îndoite”, deoarece oamenii se uitau continuu la pantofii purtați de alții pentru a înțelege cine erau. Cei doi frați nu s-au împăcat niciodată și, deși sunt îngropați în același cimitir, mormintele lor se află în colțuri opuse. Iată că am aflat istoria celebrilor adidasi. Astăzi avem diverse modele, de la adidasi pentru băieți moderni până la adidași pentru alergat.

Din acel moment, succesul Adidas a fost un drum ascendent, presărat cu mici mari revoluții: în primii ani, noua companie s-a concentrat pe îmbunătățirea materialelor folosite, a structurii designului și pe căutarea formelor ergonomice.

Între timp însă, la începutul anilor ’70, alte companii s-au făcut cunoscute în lume și a crescut concurența în domeniul încălțămintei, în special cu Onitsuka din Japonia și rivalitatea cu firma Puma a fratelui său, atât de mult încât a simțit nevoia pentru a reinventa propriul brand și a crea un logo dinamic care ar putea arăta lumii un Adidas reînnoit, diferit și de ultimă oră. Tocmai în această perioadă s-a născut legendarul Trefoil sau „tres foil”. Trei frunze care se unesc într-o figură a unei plante, tăiate orizontal în centru cu inevitabilele 3 dungi pentru a simboliza spiritul olimpic: putere, loialitate, sacrificiu. Logo-ul a fost folosit în perioada 72-97 și abia în 1991 i s-a alăturat celălalt.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *